Sunday Bites ~ Bruschetta met Brie

Een heerlijk borrelrecept voor de zondagmiddag. In samenwerking met Bloginsiders en Brenda Kookt heb ik van de week 2 heerlijke stukken President Brie ontvangen. Ik doe mee met een 4-weekse Brie Challenge.  4 zondagen achter elkaar plaats ik een borrelrecept met brie op mijn social media kanalen en in mijn blog.

Dit recept is makkelijk te maken én superlekker. Voor de andere ingrediënten heb ik mijn boodschappen gedaan bij dé Noord-Hollandse supermarkt: Deen



Wat heb je nodig:

- Pavé Meergranen (stokbrood kan natuurlijk ook)
- President Brie
- Walnoten (gehakt)
- Vijgenjam
- Olijfolie → Extra virgine
- Verse Knoflook





















Oven voorverwarmen op 200 graden.
Snij het brood in plakjes en besprenkel deze met olijfolie.
Doe de plakjes brood in de oven tot ze goudbruin kleuren. Bij het meergranenbrood werden ze wat donkerder omdat het brood al een donkere kleur heeft. 
Draai ze om zodat beiden kanten lekker krokant zijn.

Haal de plakjes brood uit de oven en pel een teentje knoflook en wrijf dit over de plakjes brood.
Beleg deze met een plakje brie, een lepeltje vijgenjam en garneer de het borrelhapje met gehakte walnoot.


Happy Sunday! #sundaybites ##cheeseupyoursunday #presidentbrie


 X Jessica X

Reacties

Populaire posts