Snelle Hap Recept ~ Gevulde pasta met spinazie

Je kent t wel, drukke werkweek, druk gezinsleven en dan heb je soms geen zin meer om uitgebreid te staan koken. Je wilt nog wat aan je avond hebben.
Dan is de Snelle Hap Recept misschien iets voor jou! Gevulde pasta met spinazie.




Wat heb je nodig?  

2 personen

- 1 halve gesnipperde rode ui
- 1 teentje knoflook geperst
- zak met 400 gram verse spinazie (gebruikte hoeveelheid naar gelang)
- 1 pak verse gevulde pasta naar keuze 250 gram (ik koos voor perline prosciutto crudo)
- 1 bakje verse pastasaus naar keuze (ik koos voor tomaat-mascarpone)
- 100 gram geraspte kaas (jong belegen of parmezaanse kaas)
- olijfolie

Doe een flinke scheut olijfolie in een wokpan en bak de rode ui en geperste knoflook lichtbruin. Neem een hand vol spinazie en doe deze in de wok totdat deze slinkt, steeds aanvullen met spinazie en omroeren/wokken tot het geheel slinkt.

Ondertussen kook je een pan met water , doe een druppeltje olijfolie in de pan zodat de pasta niet aan elkaar gaat plakken, de pasta koken zoals het op de beschrijving van de verpakking staat. #beetgaar

Doe de gekookte pasta bij de gewokte spinazie en roer de pastasaus erdoorheen. Garneren met geraspte kaas. 

Bon appetito!
X JESSICA X

P.S. Mijn boodschappen heb ik dit keer gehaald bij Albert Heijn. Ik vind namelijk de verse pasta en verse pastasaus daar het lekkerst.

Reacties

Populaire posts