Oktober Borstkankermaand




Roze is de kleur van kracht, liefde, energie en hoop. De kleur die staat voor de oktober borstkankermaand en Pink Ribbon.

Afgelopen mei ben ik 50 jaar geworden en ontving ik deze week een brief voor mijn allereerste borstonderzoek. De afspraak staat op 11 oktober, ik dacht meteen dit is gelijk met de oktober borstkankermaand. 

Ik zal eerlijk zijn, ik zie er een klein beetje tegenop, geplette borsten, geen fijne gedachte. Ik twijfel absoluut niet aan het onderzoek, daar hoef ik niet eens over na te denken of ik wel of niet zal gaan, ik ga! Voor de uitslag ben ik niet bang wel wat zenuwachtig.

In mijn omgeving ken ik tientallen vrouwen die borstkanker hebben of hebben gehad of er zelfs niet meer zijn. 1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker en daardoor is het nog steeds belangrijk dat er donaties worden gedaan aan het KWF en Pink Ribbon zodat meer onderzoek mogelijk is.

Elk jaar maak ik een speciaal armbandje voor de borstkankermaand, dit jaar sla ik even over en volgend jaar komt er weer een nieuw mooi ontwerp. Maar ben je op zoek naar een bijzonder Pink Ribbon armbandje dan heb ik deze shoptip voor jou:

Webwinkeltip → Joyce Beumer van Be Joyce is edelsmid en maakt prachtige sieraden, voor Pink Ribbon heeft zij speciaal een armbandje ontworpen. Van elk verkocht armbandje doneert zij 25% aan dit goede doel. Gaaf vind ik dat en zelf heb ik net het zachtroze exemplaar besteld! Wil jij ook dit armbandje bestellen, klik dan hier.


En dan denk ik wat loop ik nou te piepen over geplette borsten tijdens het borstonderzoek. Dat is zo voorbij! Hoeveel vrouwen heb ik al niet gezien dat hun leven veranderde sinds zij de diagnose borstkanker kregen. Daarom vind ik dat er meer onderzoek moet komen, dat de leeftijd verlaagd moet worden voor een oproep van borstkankeronderzoek en dat deze jaarlijks gedaan dient te worden.

ROZE - KRACHT - LIEFDE - ENERGIE - HOOP

X JESSICA X




Reacties

Populaire posts