ROADTRIP TO DEVON



Jarig, 50 jaar, een halve eeuw jong en dan mag je een roadtrip maken met 9 dierbare Engelse vriendinnen.

Woensdag 16 mei vertrok ik samen met Jeroen naar Engeland. De kids gaan niet mee, druk met studie en werk en die vinden het wel even lekker zonder ons 😉. Vanaf Purmerend naar Iwade, het dorpje waar wij bijna 4 jaar hebben gewoond, is 6 uur rijden. Via België naar Frankrijk, Calais pakken wij de Eurotunnel. Met de auto in de trein duurt het 35 minuten om in Dover/Folkestone, Engeland te komen en dan is het nog 40 minuutjes rijden naar onze oude woonplaats.

Bij aankomst een gezellige avond gehad met onze vrienden in de lokale pub The Woolpack. 1 nachtje geslapen bij onze vrienden en de volgende ochtend verzamelen en dan begint onze trip.
Na 3 uur rijden komen we aan in het prachtige Bath, Somerset. Een stad met Romeinse invloeden en bekend om haar Romeinse baden.




TRAVELTIPS BATH:

Een overnachting boeken via Travelodge is betaalbaar en comfortabel. Helemaal als je op doorreis bent. Vlakbij het centrum in een prachtige groene omgeving.



The Cornish Bakery zit in het centrum, vlakbij Bath Abbey, waar je heerlijke Cornish pastry kunt eten met losse theesoorten en koffie.



 


Heerlijk Italiaans eten vind je bij Ponte Vecchio met een schitterend uitzicht (zie foto hieronder)




De volgende dag reden wij richting Woolacombe, Devon. Daar waar ons prachtige strandhuis staat, daar waar wij een heel weekend mochten wonen.
Genoten van het schitterend uitzicht, mooi zonnig weer, goed gezelschap en ik ben ongelooflijk verwend met alles! Mijn vriendinnen hebben het tot in de puntjes verzorgd en daar ben ik ze heel dankbaar voor. 

Woolacombe is een klein plaatsje aan de zee, mooie brede zandstranden en favoriet bij surfers. Er hangt een gemoedelijke sfeer en het is een rijke omgeving van groen. Niet alleen bij de surfers populair maar ook bij de welgestelden, als je begrijpt wat ik bedoel. 😉

Voorkant van het huis


Uitzicht vanuit de slaapkamer en dan zo wakker mogen worden, mooi he!


Bekijk vooral het filmpje hoe de bouw is ontstaan van dit geweldige strandhuis.


Ik kan honderduit vertellen over mijn verjaardagsweekend met 9 dierbare Engelse vriendinnen. Veel gelachen, heerlijk gegeten en gedronken, de mooiste verjaardag die ik ooit heb gehad. Van Royal Wedding van Prins Harry en Megan tot Pass the Parcel. Van cocktails tot een heerlijk echt bakkie Engelse thee met een wolkje melk en suiker. Van koekjes tot zalm wellington. Van jacuzzi tot en met je voetjes in de zee. De wind door je haren tot wakker worden met een uitzicht waar je 'U' tegen zegt. 

Hieronder nog wat foto's van dit krankzinnige onwijs gave weekend. 

Afternoon Tea in het Watersmeet Hotel in Woolacombe






Wil je meer informatie over mijn roadtrip, dat kan! Stel je vragen in een reactie hieronder en ik reageer zo snel als ik kan.

X JESSICA X


THANK YOU DEBBIE, MICHELLE, VIVIAN, SHARON, SELINA, MARIE, SARA , AMANDA & SARAH 💗



Reacties

Populaire posts