RECEPT: CHOCO BANAAN WALNOOT CAKE

Vandaag een bakrecept die bij de top 3 favoriete bakmixen hoort en die ik ooit verkocht via mijn webwinkel Goodiebagshop.


De Choco Banaan Walnoot Cake bak ik zelf altijd in een ronde bakvorm. Het kan natuurlijk ook in een rechthoekige bakvorm. Maar ik vind het mooi om puntjes te snijden, net als een echt gebakje.




RECEPT: CHOCO BANAAN WALNOOT CAKE



Ingrediënten:

  • 120 gram boter
  • 1 ei
  • 6 eetlepels melk
  • 200 gram zelfrijzend bakmeel
  • 60 gram rietsuiker
  • 90 gram kristalsuiker
  • wat zout
  • 1 banaan
  • 60 gram melkchocolade
  • 60 gram pure chocolade
  • 50 gram walnoten

Benodigdheden:
  • ronde bakvorm 26 cm of cake bakvorm 
  • kom
  • mixer
  • snijplank
  • hakmes
  • pollepel
  • eventueel bakpapier

Mix de roomboter met de rietsuiker en kristalsuiker tot een zacht geheel. Mix het ei erbij, daarna het bakmeel met snufje zout toevoegen en alles goed doormixen.
Hak de chocola en walnoten in kleine stukjes, prak de banaan en roer deze met een pollepel door het beslag.
Doe het beslag in een ingevette schaal, eventueel eerst bakpapier in de bakvorm doen.  In de oven op 180 graden en ongeveer 60 minuten bakken. Mjammmm, smullen maar!


X Jessica X

P.S. Heb je dit recept uitgeprobeerd? Laat mij weten hoe het smaakt en stuur een foto met reactie naar goodiebagshop@gmail.com of laat een reactie achter onderaan mijn blog. 💛




Reacties

Populaire posts